De dag van aankomst en de eerste dag. - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van Mirthe Doornbos - WaarBenJij.nu De dag van aankomst en de eerste dag. - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van Mirthe Doornbos - WaarBenJij.nu

De dag van aankomst en de eerste dag.

Door: Mirthe Dornbos

Blijf op de hoogte en volg Mirthe

14 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Eastbourne

Hallo allemaal,

vandaag was mijn eerste dag in Eastbourne. Gisteren ben ik met het vliegtuig aangekomen in Londen. Het vliegen was leuk! De mensen die naar Eastbourne gingen reden met elkaar in een busje daar heen. Het was ongeveer twee uur rijden. We waren om 21.00 uur, Engelse tijd, in Londen en rond 22.00 uur waren we bij Eastbourne. Toen moesten we heel Eastbourne door rijden omdat iedereen bij zijn host family afgezet moest worden. Ik werd als laatste gebracht en was er rond 24.00 uur. Mijn room-mate sliep al. Die werd wel wakker dus gelijk maar even voor gesteld. Ze is ook 17 en komt uit Frankrijk. Ze is erg aardig.
Ik had niks van school gehoord over hoe laat ik bij school moest zijn de volgende dag maar mijn kamer genoot had haar wekker op 07.00 uur gezet.
'S ochtends kon ik het huis wat beter bekijken. Het is er allemaal ontzettend netjes en schoon maar niet echt gezellig. Het huis lijkt heel nieuw, het is er kaal. Er hangen wel wat schilderijen aan de muur maar niet persé heel mooi of gezellig. Het gastgezin bestaat uit een hond, Smogy, een man, Robert en er woont nog een vrouw, niet zijn vrouw, ik weet niet precies wat ze van hem is, maar zij is altijd aan het werk, vertelde de man.
's Ochtends stonden we dus om 07.00 uur op en gingen ontbijten. Dit was een banaan, cornflakes met sojamelk en zware thee, waar ik soja melk in deed. Ik had geen idee hoe laat we weg moesten, hoe laat de trein ging en hoe we naar de trein moesten lopen. Ik had inmiddels wel gehoord dat we met de trein moesten, maar om 08.00 uur melde Robert dat we als we om 08.30 op school moesten zijn, we haast moesten maken. Oké! Half negen dus. Wist ik dat ook maar weer. Wij pakten snel onze spullen en haasten ons samen met Robert en de hond naar het station. Op het station hadden we geen tijd meer om een kaartje te kopen. We gingen snel naar de conducteur om te overleggen, of, Robert en de conducteur te laten overleggen. We mochten gelukkig de trein in en we gingen met de conducteur overleggen over een trein abonnement, ik zit hier namelijk wel vier weken. Die waren te krijgen, dus dat zouden we middag's gaan doen.
In Eastbourne aangenomen moesten we de weg naar school nog vinden. We vroegen het aan een paar mensen en die stuurden ons een bepaalde kant op. Gelukkig was dit goed, want we zagen namelijk allemaal jongeren dezelfde kant op lopen. En zo kwamen we bij de school.
Op school werd gecheckt of je er was en moesten we wat papieren invullen en een mondelinge test doen met een leraar. Dit ging geloof ik wel goed. Daarna kregen we een mini rondleiding door het centrum en reden we met een bus naar zee, een eindje buiten Eastbourne. Hier waren die mooie kalkstenen kliffen. Het waaide heel hard en het was koud maar wel heel mooi.
rond 14.30 waren we vrij. Ik ging samen met mijn Roommate de trein abonnementen halen. Hier hadden we een pasfoto voor nodig. Er stond wel zo'n pasfoto apparaat op het station maar dan had je er gelijk vijf en wij hadden er maar één nodig. Toen zagen we meer mensen van school bij het apparaat staan. Zij moesten ook een pasfoto hebben. Totaal waren we met z'n vijven dus dat kwam precies uit! Super slim en handig, iedereen had gewoon één foto en het kostte ook een stuk minder.
Nadat we het trein abonnement hadden gingen we nog even bij de pier kijken. Heel leuk. Toen we thuis kwamen was ik echt heel moe maar het was een leuke eerste dag!

Groetjes Mirthe.

  • 14 Juli 2015 - 13:48

    Cootje Boekschooten:

    Hoi Mirthe,

    Leuk dat je alweer schrijft! We zijn zo benieuwd hoe het allemaal gaat!
    tot de volgende blog.
    Oma Cootje

  • 14 Juli 2015 - 19:48

    De Vader:

    Ha die Mirthe!

    Fijn dat je een leuke roommate hebt. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken.
    Ik leest het wel...


    Veel plezier en groetjes!

    Eddie

  • 15 Juli 2015 - 20:35

    Esther:

    Hallo Mirthe,

    leuk verhaal van die eerste dagen.
    Volgens mij heb je het prima naar je zin!
    Heel veel plezier verder, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen en beleven.

    Groetjes, je moeder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastbourne

Mirthe

Welkom op mijn blog! Je kunt hier al mijn verhalen en dingen lezen die ik tijdens mijn reis meemaak. Veel lees plezier! Groetjes Mirthe.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 2392

Voorgaande reizen:

12 Juli 2015 - 09 Augustus 2015

Mijn reis naar Eastbourne

Landen bezocht: